Regulamin

I. Część ogólna.

1. Prowadzącym  sklep internetowy Szytodruk.pl jest SZYTODRUK ANNA WITAŃSKA, w/w działalność gospodarcza Anny Witańskiej  jest zarejestrowana w ewidencji działalności gospodarczej, prowadzonej przez  Prezydenta Miasta Katowic, NIP: 9542376344,  REGON: 363407631.

2.Adres prowadzenia działalności i adres, pod który należy zgłaszać reklamacje – Plebiscytowa 32 lok. 2, 40-036 Katowice, woj. ŚLĄSKIE.

3. Adres poczty elektronicznej oraz nr telefonu do kontaktów z przedsiębiorcą – a.witanska@gmail.com, 508658523

4. Korzystanie z serwisu/sklepu szytodruk.pl oznacza akceptację niniejszego regulaminu, a także Polityki Prywatności, opublikowanych na stronie szytodruk.pl. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu utworzenia Konta i/lub w celu złożenia przez Klienta Zamówienia.

5. Do korzystania z usług sklepu internetowego potrzebne  jest posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z Internetu, przeglądarki internetowej  umożliwiającej wyświetlanie stron WWW.

6. Klientów korzystających z usług sklepu internetowego obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

7. Sposób i termin zapłaty – płatności należy dokonać na następujące konto bankowe 11 1050 1214 1000 0097 2520 1868, nazwa odbiorcy – Szytoruk Anna Witańska, ul. Plebiscytowa 32/2, Katowice, w terminie 5 dni od daty zakupu.

8. Sposób i termin spełnienia świadczenia –  Zamówione towary są dostarczane do klienta na wskazany adres dostawy, za pośrednictwem firmy kurierskiej  lub Poczty Polskiej, wysyłka następuje w terminie 5 dni od dnia zaksięgowania płatności na w/w rachunku bankowym. Termin dostawy zależy od rodzaju wybranej przesyłki. Odbiór osobisty wymaga wcześniejszego ustalenia ze Sprzedającym pod nr telefonu lub e-mail, podanymi powyżej. Koszty dostawy wynosi 15 złotych. Odbiór osobisty nie wiąże się z żadnymi kosztami dostawy.

Na życzenie kupującego przesyłamy fakturę VAT po podaniu wszystkich wymaganych danych.

9. Ceny oferowanych towarów, znajdujące się na stronie internetowej sprzedającego, podane są w złotych polskich zawierają podatek VAT.

10. Procedura rozpatrywania reklamacji – Kupujący może składać sprzedającemu reklamacje dotyczące zawartej umowy w formie pisemnej na adres siedziby sprzedającego. Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać:
– imię, nazwisko, adres, adres e-mail kupującego (może zostać podany nr telefonu)
– datę zawarcia umowy stanowiącej podstawę reklamacji,
– przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania kupującego,
– informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności/wady, szczegółowego opisu wady;

– wraz z pismem zawierającym reklamację kupujący winien przesłać reklamowaną rzecz na adres siedziby sprzedającego wraz z kopią dowodu zakupu,

Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni kalendarzowych . Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez kupującego adres e-mail.

Szczegółowe przepisy dotyczące wad fizycznych i uprawnień z nimi związanymi są określone w szczególności a art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego.

11.Przedsiębiorca ma obowiązek dostarczenia rzeczy bez wad.

12. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z poniższymi wyjątkami dotyczącymi kosztów: Pełna informacja i instrukcja wypełnienia znajduje się pod formularzem odstąpienia.

a. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

b. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

13. Konsument w przypadku odstąpienia od umowy ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy  niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca sam zaproponuje, że odbierze rzecz. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

14. Wzór formularza o odstąpieniu od umowy zawarty jest pod niniejszym regulaminem.

15. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; – W przypadku sprzedaży maseczek higienicznych prawa odstąpienia jest wyłączone w razie spełnienia w/w okoliczności.

6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

11) zawartej w drodze aukcji publicznej;

12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

16. Klient będący Konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/. Konsument może skorzystać ponadto z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

……………………………………………………………………………………….

 Adresat [Szytodruk Anna Witańska Plebiscytowa 32 lok. 2, 40-036 Katowice, woj. ŚLĄSKIE, a.witanska@gmail.com, 508658523]

……………………………………………………………………………………….

 Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

……………………………………………………………………………………….

 Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

……………………………………………………………………………………….

 Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

……………………………………………………………………………………….

 Adres konsumenta(-ów)

……………………………………………………………………………………….

 Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

……………………………………………………………………………………….

 Data

(*) Niepotrzebne skreślić.

INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY / WZÓR POUCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY.

Prawo odstąpienia od umowy

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia [1]

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas [2] o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).

Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. [3]

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem [4]

[5]

[6]

Instrukcja wypełniania:

[1] Proszę wpisać jeden z następujących fragmentów tekstu w cudzysłowie:

w przypadku umów o świadczenie usług lub umów, których przedmiotem jest dostarczanie wody, gazu lub energii elektrycznej, w przypadku gdy nie są one dostarczane w ograniczonej objętości lub w ustalonej ilości, dostarczanie energii cieplnej lub dostarczanie treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym: „zawarcia umowy.”;

w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy (np. umowy sprzedaży, umowy dostawy lub umowy o dzieło będące rzeczą ruchomą): „w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.”;

w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno: „w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.”;

w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w częściach: „w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej partii lub części.”;

w przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony: „w którym weszli Państwo w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy.”.

[2] Proszę wpisać Państwa nazwisko, pełny adres pocztowy oraz, o ile są dostępne, Państwa numer telefonu, numer faksu i adres e-mail.

[3] Jeżeli umożliwiają Państwo konsumentowi wypełnienie i przesłanie informacji o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną na Państwa stronie internetowej, proszę wpisać, co następuje: „Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej [proszę wstawić adres strony internetowej]. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).”.

[4] W przypadku umów zobowiązujących do przeniesienia własności rzeczy, w których nie zaproponowali Państwo, że odbiorą rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, proszę wpisać, co następuje: „Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.”.

[5] Jeżeli konsument otrzymał rzeczy w związku z umową:

a) proszę wpisać:

– „Odbierzemy rzecz”; lub

– „Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz lub … [proszę tutaj wpisać nazwę i pełny adres pocztowy, w przypadku gdy ma to zastosowanie, osoby upoważnionej przez Państwa do odbioru rzeczy], niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.”;

b) proszę wpisać:

– „Ponosimy koszty zwrotu rzeczy.”;

– „Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.”;

– Jeżeli w przypadku umowy zawieranej na odległość nie oferują Państwo ponoszenia kosztów zwrotu rzeczy, a rzecz ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłana pocztą: „Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy: … PLN [proszę wpisać kwotę]”; lub jeżeli nie można, rozsądnie oceniając, wcześniej obliczyć kosztów zwrotu rzeczy: „Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę około … PLN [proszę wpisać kwotę].”; lub

– Jeżeli, w przypadku umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa, rzecz ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłana pocztą, a dostarczono ją do miejsca zamieszkania konsumenta w chwili zawarcia umowy: „Odbioru rzeczy dokonamy na nasz koszt”; oraz

c) proszę wpisać: „Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.”.

[6] W przypadku umów dotyczących świadczenia usług lub dostarczania wody, gazu lub energii elektrycznej, w przypadku gdy nie są one dostarczane w ograniczonej objętości lub w ustalonej ilości, lub dostarczania energii cieplnej, proszę wpisać, co następuje: ,,Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług lub dostarczania wody/gazu/energii elektrycznej/energii cieplnej [niepotrzebne skreślić] przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.”

II. PROCEDURA ZAWARCIA UMOWY

1. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego  szytodruk.pl należy wejść na stronę internetową szytodruk.pl, dokonać wyboru towaru, a jeżeli dostępna jest różna kolorystyka lub rozmiar, dokonać ich właściwego wyboru.

2. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.

3. W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Kupuje i płacę” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz w zakresie wyboru Towaru. Po umieszczeniu wszystkich towarów, które chcecie Państwo zakupić, proszę wcisnąć przycisk „Przejdź do kasy”.

4.Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące: 
a) przedmiotu zamówienia,
b) jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują), 
c) wybranego sposobu dostawy,
d) czasu dostawy.

5. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Kupuje i płacę”.

6. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z Szytodruk Anna Witańska umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu. 

III. Usługi świadczone elektronicznie

1. Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego nieodpłatnie następujące Usługi Elektroniczne na rzecz Klientów:

a. Konto,

b. umożliwianie Klientom składania Zamówień bez zakładania konta,  oraz zawierania Umów Sprzedaży, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;

c. umożliwienie Klientom korzystania z usług Koszyka;

d. Umożliwienie wystawienia opinii.

2. Korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu kolejnych kroków przez Klienta według podawanych instrukcji, tj  wypełnieniu formularza rejestracji i zaakceptowaniu postanowień niniejszego Regulaminu,  i kliknięcia „Zarejestruj”

4. Umowa o Świadczenie Usług elektronicznych zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia zawarcia Umowy o Świadczenie Usług wysłanego przez Sprzedawcę na adres email podany przez Klienta w toku rejestracji. Konto świadczone jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: a.witanska@gmail.com

Założenie Konta nie jest wymagane aby złożyć Zamówienie  w Sklepie Internetowym.

5. Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do Koszyka.

6. Koszyk świadczony jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Klienta, zgodnie z jego wolą, przy czym Koszyk zapamiętuje informacje o Produktach.

7. Umowa o prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony.

8. umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Kupującego.

9. Usługodawca/Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca/Kupujący narusza Regulamin. Okres wypowiedzenia wynosi 7 dni.

10. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca, to komputer, tablet, telefon – urządzenia te muszą mieć dostęp do Internetu, dostęp do poczty elektronicznej, przeglądarka internetowa.

11. Usługobiorca ma zakaz dostarczania przez usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym.

12. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: a.witanska@gmail.com, podając okoliczności związane z nieprawidłowościami dotyczącymi usługi lub inne dane konieczne do rozpatrzenia reklamacji, a także przedstawić swoje żądanie. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje w terminie 14 dni.